Jäsentapaamisia 2024

Ilkka Saarisen mielenkiitoinen esitelmä 16.2.2024 : "Muinainen Kangasala" kertoi meille havainnollisesti alkuhistorian Kivikauden Kangasala ja Suomi. Sarsan laajoissa kaivauksissa, jotka alkoivat 1920 -luvulla, vanhimmat löytyneet  keraamiset esineet ovat ns. kampakeramiikkaa vuosilta 5100 - 4200 eaa.
Esitelmä päättyi Kangasalan vesistöjen mullistuksiin. Maan kohoaminen aiheutti merkittäviä muutoksia 1600-luvulla ja lisäksi Kaivannon kanavan rakentajien padot pettivät keväällä 1830. Tällöin Längelmävesi laski Roineen tasolle. Lisäksi Ilkka esitti Kangasalan vanhoja valokuvia, joiden pohjalta virisi vilkas keskustelu.
Jäsentilaisuus 19.1.2024 Timo Oksasen, esitelmätilaisuus "Oksasen yrtit ja salaatit" oli todella mielenkiintoinen kokonaisuus. Siinä kuvattiin aluksi historiaa, miten kaikki alkoi. Toiminnan laajentuminen ja sen aiheuttamat haasteet kuvattiin  yksityiskohtaisesti.
Valtava ja haasteellinen  kehitystyö oli myös se, että tuotteet   kasvavat ympäristöystävällisesti suljetussa vesikierrossa ilman kemiallisia torjunta-aineita. Lisäksi omien vesivoimaloidemme ansioista tuotamme uusiutuvan energian itse. Kiitos Timo esityksestäsi.
8.1.2024 alkoi maanantaikävelyt pakkassäästä huolimatta.
Sään vuoksi jakauduttiin kahteen ryhmään.