Kuvia jäsentapaamisista 2022

Talvi saapunut Kangasalle, lumisissa maisemissa perinteinen maanantai kävelymme. Kuohunlahden maisemissa valokuvaus.
HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ Toivottaa Kangasalan kansalliset seniorit. Tänään oli  tämän vuoden viimeinen yhteiskävely.
Pekka Joutsiniemi, kertoi mielenkiintoisesti Joutsiniemen kartanon historiasta, nykyhetkestä ja sen vaikutuksista Kangasalan kehitykseen. Keskustelu oli todella vilkasta ja monitahoista, mielipiteitä ja muisteluja menneiltä ajoilta nykypäivään. "Historia on avain nykyhetkeen."
Senioreita kuuntelemassa Pekka Joutsiniemeä.
PEETU, Pirkanmaan eläkeläisjärjestöjen neuvottelukunta, järjesti seminaarin 31.10.2022, Tampereen pääkirjaston luentosalissa. Paikalla oli lähes 100 kuulijaa. Aiheena oli: "Ikäihmisille hoivaa ja palveluja" Kangasalan vanhusneuvoston jäsen Tiina Leppänen esitti oman osuutensa, teemana oli: "Vanhusneuvostojen rooli kunnissa hyvinvointialueen toimiessa"
Syyskokouksen 21.10.2022 tärkeimmät asiat olivat toimintasuunnitelma, talousarvio  ja hallituksen valinta vuodelle 2023. Kokouksen ansiokkaana puheenjohtaja toimi Maija Pesonen ja sihteerinä Leila Frick. Nykyinen hallitus valittiin yksimielisesti jatkamaan toimintaansa myös ensi vuonna.
Apteekkari Mikko Unkila, Kangasalan apteekki, kertoi  meille nykyapteekin moninaisista palveluista ja useista eri mahdollisuuksista asioida mm. nettikauppa ja toimitukset lokkerikkoihin, jolloin nouto voi olla apteekin ollessa suljettuna. Samoin selvitettiin vitamiinien käyttöä ja sen vaikutuksia ruokavalioon.
Tj. Pekka Lehtonen, Kangasalan Lämpö Oy:sta esitteli 16.9.2022 kaupungimme energiatilannetta havainnollisesti, selvittäen toimintaperiaatteen, miten kaukolämpöjärjestelmämme toimii. Lisäksi meillä oli mahdollisuus vierailla uudessa biopolttoainelaitoksessa Ranta-Koivistossa, jossa polttoaineena käytettään siis puuhaketta.
Tutustuimme myös itse lämpölaitokseen 16.9.2022
"Syksy on taasen alkanut, ensimmäinen maanantai-kävely alkoi onnistuneesti. Sää suosi ja Kirkkojärven laavulla yhteiskuva."